Segurament és Obama qui actualitza el seu Twitter, segur?. Aquí comença la sofisticació, si la comunicació política del 2009, i en endavant, està ben feta, no hauríem de poder percebre si el líder parla sol o compta amb maquillatge waterproof dins el seu arsenal diari.
Ombres
És indiscutible la repercussió que han tingut i tenen els mass media a l'hora de destapar veritats ocultes, anys, dècades, endarrera. Vivim en l'època de la veritat. del destape REAL. Com amb moltes coses a la vida, que es giren de cop, ens apareix l'efecte pervers, un resultat no esperat, una externalitat negativa. Analistes de campanyes polítiques, líders en comunicació política corren el risc de veure els seus intents de presentar el millor candidat de la millor manera possible (d'enfilar una persona a l'esglaó més elevat mitjançant una minuciosa, planificada i treballada campanya), per terra com a resultat de periodistes, carnissers o venedors amb altaveus mediàtics que destapen els secrets que anys, dècades, endarrera restaven a l'ombra. El comunicador polític (i no parlo del candidat ni de l'actor institucional) s'ha de sofisticar cada dia més, aconseguint seguir enganyant, o si més no, maquillant, en un món que s'ha familiaritzat molt amb el desmaquillador express. La gent vol cares netes. La gent sap distingir cada dia més, convertint-se en millors estilistes cada dia, agafant el gust al desgranament de les garlandes polítiques.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada