El cant dels ocells

“Els reis de Pèrsia cridaven les seves dones perquè els acompanyessin durant els festins; però quan el vi els acalorava per complet i calia que donaren regna solta a la voluptat, les reenviaven a les seves cambres per no fer-les participar dels seus apetits desmesurats, i feien venir en el seu lloc dones amb les quals no tenien aquestes obligaciones respectuoses.”

Al meu judici, els reis de Pèrsia no obraven bé. Però seria mesquí dir que no els respecto quan jo també he actuat així alguna vegada, presa per la mala regurgitació de l’eduació rebuda i els costums observats. Ara bé, mai han estat el meu mirall. Avui encara menys. Només podem ser prudents amb la nostra pròpia prudència, no cap d’adquirida, ni vista, ni imaginada, ni projectada. La prudència situada entre el ventre i el cor, amorosida pel cervell. Amb l’eduació, la nostra ànima ha d’aprendre una actitud millor, epicúrea, equilibrada, amb absència d’afliccions i excessos en el temps. El judici ha continuat malalt des dels reis de Pèrsia, als fills de casa bona, passant pels publicistes dels anys 80, els farmacèutics de segles enllà, els propietaris de bars, caixers de banca, per arribar als doctors contemporanis. Judici malalt. Judici embrutit per la tradició i l’abatiment. L’avorriment. La ceguesa.

Els savis són els primers enganyats. La seves paraules no han fet virar les accions dels governants. Equivocats tots. Sords de mots dits cap endins, per solidificar-los, els han escampat, esberlat, escapats, fos, espastifat de mala manera. De fet, per a tots, qualsevol altra ciència és perjudicial si no es posseeix la de la bondat; que sempre flueix però no sempre hi surem, fent-nos-hi els morts, preferim capbussar-nos, nedar mar enllà. Cercant ànimes innexistents. Immortalitats corruptes. Percepcions acolorides.

Caminem. Moderats. Sense perdre el nord i tampoc el sud.

Valorem-nos amb justícia quasi divina, mirant què trepitjem.

Poesia ciutadana

que no cívica, per culpa dels aerosols anàrquics,...en una paret de l'estació de Montcada i Reixach - Manresa hi venia aquesta dita: "Te quiero. No solo vivo del aire, necesito tu sudor"


...gent del líquid.

Cuinant un pastís

Escriure et fa estar acompanyat. I perds tota la ja de per sí inexistent noció. Escriure sentint la Tramuntana com campa per fora...et fa estar a la glòria del gust, la felicitat i el somriure real i figurat. Del moral i el físic.
SEXE

=

LUXE



LUXÚRIA.

English exercice

Thinking about what film to describe it suddenly appeared to my mind la vita è bella from Roberto Benigni.
I don’t really remember a lot of details about that piece of art but if its essence is the first that came to my mind that means the big impact that the thrilling film has had to me.
The plot takes place in the dramatic period of the Second World War, and revolves around the chiaroscuros of life, how one can struggle for happiness while sorrounded by pain, how there can be found raisons d’être and the meaning of life in the simplicity and joy of being alive no matter the suffering happening around.
The power of love and imagination can bear everything, this is what Guido (Roberto Benigni) teaches his little son Josué who will live in a concentration camp as he’s in a big playground thanks to his father.
Guido plays an Italian Jew, deported to a concentration camp and there will invent a fairytale for Josué. The kid will belive that the person who can hide better from the bad german policemans will go on winning points and the one with more points at the end, the winner, will get a tank.
It's difficult not to cry watching the movie. The contrasts are hard to resist, the truth is shown strictly clear and in a sentimental, poetical way.
Everybody remembers the scene where the naive and happy kid emerges from a little closet in the morning and greets his mother: Buongiorno principessa! A common, simple and moving act that the war cutted indiscriminately without delay neither remorse.
La vita è bella won an enormous amount of prizes and awards and it’s definitely worth watching as well as it is to know Benigni’s nerve. Not to miss his last TV appearance in the Saviano and Fazio’s show: Vieni via con me from the less controlled by Berlusconi RAI3 channel, "the revel".
As well as Sabiano and Fazio, this two great italian figures, Roberto Benigni’s always denouncing in an irreverent way, with a hell of humour and satire and huge doses of knowledge and witness.
Lehaim Roberto!